Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013

Τα σχολεία κλείνουν πριν ανοίξουν

Αποφασισμένοι φέρονται οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους να προχωρήσουν σε επαναλαμβανόμενες απεργίες

«Μετωπική» σύγκρουση μεταξύ κυβέρνησης και εκπαιδευτικών αναμένεται τις ερχόμενες μέρες, καθώς τη Δευτέρα και την Τρίτη ψηφίζεται από το δεύτερο θερινό τμήμα της Βουλής το νομοσχέδιο για το «νέο Λύκειο». Χθες συνεδρίασαν ορισμένες ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα για να ψηφιστούν τα αιτήματα και το πρόγραμμα δράσης των εκπαιδευτικών, οι οποίοι φέρονται στο σύνολό τους διατεθειμένοι να προχωρήσουν από την ερχόμενη εβδομάδα σε επαναλαμβανόμενες απεργίες – μια διαδικασία που θα ακολουθηθεί και σήμερα προκειμένου τη Δευτέρα να συνεδριάσει η ΟΛΜΕ και να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Το «αγκάθι» για τους εκπαιδευτικούς, πέραν της διαθεσιμότητας και των... περίεργων μετατάξεων και των απολύσεων που βιώνουν αιφνιδίως το τελευταίο διάστημα, είναι το νομοσχέδιο που θα μετατρέψει τα Λύκεια σε «σχολεία με τεράστιο ανταγωνισμό, εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα και θα εξωθεί τους μαθητές από αυτά».
Όπως προβλέπεται από το νομοσχέδιο, οι μαθητές που δεν θα επιθυμούν να ακολουθήσουν το Λύκειο – είτε επειδή δεν θέλουν είτε υπό τον φόβο της αποτυχίας λόγω του υψηλού ανταγωνισμού – θα είναι αναγκασμένοι μετά την ολοκλήρωση του Γυμνασίου να οδηγηθούν στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΣΕΚ), τα οποία προσιδιάζουν στα Δημόσια ΙΕΚ. Μόνο που αυτή τη φορά δεν θα απαιτείται απολυτήριο Λυκείου.
Ο χαρακτήρας του Λυκείου θα διαφοροποιηθεί άρδην, μιας και θα προσμετρώνται οι βαθμοί και των τριών τάξεων ως ένας «πέμπτος βαθμός», που θα απαιτείται για την εισαγωγή στα ΑΕΙ μαζί με τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα στην 3η Λυκείου.
Συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ τονίζουν πως «οι μαθητές των φτωχών οικογενειών, που δεν θα μπορούν να πληρώσουν φροντιστήριο από την 1η Λυκείου, θα αναγκάζονται να ακολουθήσουν κάποιο τεχνικό επάγγελμα στα ΣΕΚ – γεγονός που θέτει ταξικό φραγμό στα σχολεία». Όσοι δηλαδή δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια, δεν θα μπορούν να «επιβιώσουν» στο Γενικό Λύκειο. «Το νομοσχέδιο δεν έχει κανέναν προγραμματισμό και “πατάει” ακριβώς πάνω στις διαθέσεις της Ε.Ε. και το σύστημα αρκετών χωρών, όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, που δημιουργούν εξειδικευμένους εργάτες από πολύ μικρές ηλικίες», προσθέτουν οι ίδιες πηγές.
Επισημαίνουν παράλληλα πως όσοι ακολουθήσουν την τεχνική εκπαίδευση και όχι το Λύκειο, θα είναι υποχρεωμένοι να... μαθητεύσουν στα «χέρια» κάποιου εργοδότη, ο οποίος θα τους παρέχει – στην καλύτερη των περιπτώσεων – ιδιαίτερα χαμηλές αμοιβές και ασφάλεια μόνο σε περίπτωση που τους συμβεί κάποιο ατύχημα εν ώρα εργασίας. Φθηνό εργατικό δυναμικό, δηλαδή, και απολύσεις των «ακριβών» απασχολούμενων από τις επιχειρήσεις, οι οποίες στη συνέχεια θα προσλαμβάνουν «παιδιά» από τα ΣΕΚ.

Η ΟΛΜΕ
Μπορεί στο υπουργείο Παιδείας να μη δείχνουν ιδιαίτερη διάθεση για διάλογο, ωστόσο η πρόταση της ΟΛΜΕ διαφοροποιείται σημαντικά από το νέο νομοσχέδιο. Η αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, Ελένη Ζωγραφάκη – Τελεμέ, τόνισε στο «Π» πως «αυτό που υποστηρίζουμε εμείς είναι να υπάρχει 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλους – και όχι το εννεαετές υποχρεωτικό πρόγραμμα που ακολουθείται τώρα».
Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός πως «όλοι οι νέοι άνθρωποι που καλούνται να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο, πρέπει να έχουν σφαιρικές γνώσεις και να μην εξειδικεύονται απλώς σε μία ειδικότητα. Θέλουμε ανθρώπους και όχι ρομπότ». Στην πρόταση της ΟΛΜΕ συμπεριλαμβάνονται και δύο μεταλυκειακά έτη, στα οποία θα μπορεί να εξειδικεύεται ο μαθητής που δεν θέλει να ακολουθήσει πορεία προς τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας.
Πάντως, κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει πως το υπουργείο Παιδείας κάθε φορά που αποφάσιζε να «διορθώσει» την ελληνική εκπαίδευση, το έπραττε τελείως αιφνιδιαστικά, γεγονός που αποδεικνύεται από τους 2.500 εκπαιδευτικούς που εξαιρέθηκαν από τα ΕΠΑΣ και ΕΠΑΛ στις αρχές Ιουλίου, αλλά και τους 2.200 που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στις 22 Ιουλίου. «Πολεμική» θεωρείται από τους εκπαιδευτικούς και η κίνηση των 5.000 μετατάξεων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση την παραμονή του περασμένου δεκαπενταύγουστου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου